hemma i sverige igen

ja nu är man hemma i sverige igen efter 2 veckors värme nere på Kreta. det känns faktiskt inget vidare förutom att komma hem till en stor fluggig och go säng, skulle inte tacka nej till att stanna där nere.. ska kanske berätta lite om hur vi haft det för alla som inte redan vet de...

Vi hamnade på ett hotell/lägenhet som hette Marianthi i området kring kalamaki/kato stalos precis vid havet, lägenheten var väl ingen hitt tyckte vi men det fick duga. tack och lov för att älskling råkade slå i en lampa ovanför sig i sömnen när han sov efter den 1a veckan så gick strömmen och den var hopplös att få tillbaka så vi gick byta rum till ett annat, vilket var mycket finare och vi blev nöjda!! iallafall, till en början blev vi också lite fundersamma på vart vi egentligen hamnat och hur långt borta vi var från själva 'centrum' osv. eftersom vi kom fram runt middagen så gick vi ut och såg oss omkring. då vi direkt hamnade i platinas området och vid havet så där tillbringade vi första dagen. sen fick vi mer span på stället och gjorde annat. vi låg på våran strand 300 meter från hotellet varje dag och stranden var hur fin och bra som hellst, där låg vi HELA dagen fram till 5 på eftermiddagarna och sedan åkte vi nästan in till Chania byn varje dag för lite shopping och god mat. såg oss omkring osv. det har varit en såå bra resa, helt underbar. kände verkligen att vi behövde sol,bad,avkoppling och massa kärlek.

det var lite jobbigt i fredagsnatt då flyget var försenat två timmar nere i grekland, kände mig som en zombie då jag inte sovit någonting förutom ostörd 2 timmars sömn på planet då vi äntligen var på gång till gardemoen. när vi kom fram dit tillslut så ville vi bara tillbaka, usssch och brr vad kallt. känns verkligen att hösten är här..

mer bilder på face finns nu!

här hemma är de inte sig likt som jag trodde, händer både positiva och negativa saker.
men dock tar vi inte den diskussionen här.

hoppas allt är bra med er, saknar vännerna.